De stage!

26 mei 2016 - Frankfurt am Main, Duitsland

Hallo Freunde,

Inmiddels al een maand aan het werk, de tijd gaat ongelofelijk snel. Ook wel fijn natuurlijk. Eerste werkdag begon om 9 uur, ik kwam om kwart voor 9 aan (mooi op tijd dus, ja is knap).

Ik moest maar de 9e verdieping toe, gespannen stap ik de lift in met een Duitser. Hij stapt ook uit op de 9e. Toevalligerwijs kwamen we er op de 8e verdieping achter dat het voor beide onze eerste werkdag was! Ik ben stagair maar die andere meneer werd president HR&GA (Human Resources & General Affairs). We kregen een uitgebreide introductie van HR, een Koreaan. Zijn functie werd overgenomen door de man die naast mij zat. De introductie duurde ruim 2 uur, we moesten een hele map doornemen met allemaal uitleg hoe je vrij kan krijgen, ziekte, alle systemen die worden gebruikt etc etc. Ik kon direct merken dat ik bij een groot Koreaan's bedrijf was binnen gestapt.

Na de introductie kregen we een rondleiding door het gebouw en heb ik teveel handen moeten schudden, ik herrinerde me amper de naam van de man die naast me zat tijdens de introductie....

Inmiddels ben ik aardig gesetteld op het werk, maar ook in frankfurt zelf. Ik heb leuke collega's die verschillende nationaliteiten hebben: Duits, Italiaans, Spaans, Nederlands, Portugees, Indiërs, Turks, Frans.. ik kan nog wel even doorgaan. Ook veel Koreanen, gek. Hierdoor heb je wel een ontzettend gevarieerd team en krijg je veel creatieve ideeën en een nieuwe kijk op hoe dingen aan te pakken. Dit had ik natuurlijk ook al in Madrid ervaren.

De werkzaamheden zijn behoorlijk gevarieerd: benchmarking, klantanalyses, prijsanalyses van alle landen in Europa, testritten, concurrentie analyses etc. Ik ben onderdeel van het Product Management team en wij zijn verantwoordelijk voor alle modellen die uitgebracht worden op de Europese markt. Het team zorgt ervoor hoe we o.a. uit bovenstaande onderzoeken en activiteiten de beste positie op de markt krijgen en het meest verkopen. Ontzettend leerzaam en cool ervaring.

Ikzelf ben medeverantwoordelijk voor 4 modellen: optima, sportage, carers en sorento.

Nu weten jullie in ieder geval wat ik ongeveer doe! Werktijden: 9 tot 6 ongeveer. Lunch om 12:00 (warm?!!) tot 13:00. Veelste Duits.

Later een leuk verslag over Duitsland, de stad en het leven.

Tschüß

1. Pa en ma:
    26 mei 2016
    Geweldig Mark. Je hebt het erg naar je zin begrijp ik en je doet veel ervaring op. Kan niet beter.
  2. Willem Nanning:
    29 mei 2016