De eerste nacht en dag in Madrid

27 september 2015 - Madrid, Spanje

donderdagochtend 01:20 uur 03-09-2015

Inmiddels sta ik midden in het centrum van Madrid, ik kijk om me heen om een plattegrond van Madrid te vinden. Midden op het plein, staat een bord met een plattegrond. Zoeken naar mijn straat. Na zo'n drie minuten te zoeken vind ik mijn straat en zie ik dat ik dicht in de buurt van mijn kamer moet zijn (denk ik). Ik schat een tien minuten lopen...

Inmiddels ben ik een half uur verder, nog steeds niet de goede straat gevonden, lichtelijk raak ik geïrriteerd en grijp naar mijn telefoon. Even het internet aanzetten. Tot mijn grote verbazing is de looptijd van 10 minuten naar 35 minuten veranderd, geweldig denk ik.. Het is inmiddels namelijk al bijna 02:00 uur 's nachts. Nu wil ik wel erg graag naar mijn kamer en gewoon slapen. Ik loop verder en na zo'n 10 minuten check ik weer mijn telefoon om te kijken of ik de goede kant op loop. YES, ik ga goed. Van achter hoor ik wat geschreeuw in het Engels.. Of ik geen hulp nodig heb wat ze zagen mij 'struggelen'. Ik als nuchtere Nederlander denk eerst, mhwoah ik kom er wel uit hoor, maar de jongen en het meisje staan er op op mij te helpen.

Uitgelegd waar ik heen moet en wat ik in Madrid kom doen. Hannah vertelt me dat ze hier al een jaar woont en Madrid wel op haar duimpje kent. Ze staan er op dat ze mij naar mijn kamer brengen, ontzettend aardig natuurlijK! Vooral om 02:00 uur 's nachts. 20 minuten later heb ik de kamer bereikt en ben ik hun dankbaar voor het meelopen.  Hoe chill is dit?! Dacht ik. Nu al geholpen door jongeren en gelijk nieuwe mensen leren kennen. Ik ben er nog maar een NET!

Ik haal de sleutels op bij het nachtoffice. Ik moet op de tweede verdieping zijn, zachtjes open ik de deur van het slot. BINNEN. Eindelijk. Het is inmiddels rond 02:15 uur. Ik heb het hartstikke warm, ik draag een trui, leren jack, lange broek. In Nederland was het namelijk 14 graden, bovendien wilde ik ook zoveel mogelijk spullen meenemen dus deed ik maar de 'dikkere kleding' aan.

De kamer ziet er goed uit, een beetje hetzelfde idee als in de Folkingestraat. Daar ben ik blij om. Toch schrik ik even, de kamer is behoorlijk kaal en er ligt geen beddengoed. Er staan twee kasten in mijn kamer, gelukkig lag er beddengoed in de tweede kast, alleen een kussen miste. Heb maar wat handdoeken gepakt en die als kussen gebruikt, ik was al behoorlijk moe dus zal daar wel niet zo'n last van hebben. De volgende dag gelijk maar een kussen kopen.

Donderdagochtend 10:32 uur 03-09-2015

Na een goede nachtrust, een beetje gedesoriënteerd wakker geworden. HUH, waar ben ik. oohja in MADRID, vet. Naarmate de dag vordert ontmoet ik mijn huisgenoten. Vier jongens en drie meiden. 3 (waaronder ik) Nederlanders, 2 Fransen, een Belg en een meisje uit Litouwen.

Eerste indruk: leuke huisgenoten! Dit gaat goedkomen:)

1. Pa en ma:
    28 september 2015
    Dat was wel even spannend op zoek naar je kamer. Leuk vertelt Mark. Ondertussen ben je al redelijk ingeburgerd.
    Groet N.N