Fast Forward 28 september!!!!

28 september 2015 - Madrid, Spanje

De eerste paar dagen was het vooral wennen en ontdekken, want alles was nieuw. Zoals verteld in het verhaal hiervoor moest ik nog een kussen kopen, heb ik de volgende ochtend gelijk gedaan, gelijk ook maar sokken gekocht. Daar had ik niet echt meer ruimte voor in mijn koffer. Jullie cadeaus meenemen vond ik belangrijker.

Ik heb in de afgelopen twee weken veel leuke activiteiten gedaan. Even maar een kleine samenvatting zodat we in de buurt van de 28ste uitkomen. Ga ik het proberen bij te houden!

Eerste twee weken was het enige doel eigenlijk om nieuwe mensen te ontmoeten, en dat is wel gelukt! Erasmus is een magisch woord. Nooit gedacht dat je zo snel nieuwe mensen leert kennen. Op zich wel logisch want iedereen zit in het zelfde schuitje. Met de nieuwe mensen uiteten geweest, op stap gegaan en hier en daar een koffie'tje gedronken. Is ook een goede manier op de stad te leren kennen, want Madrid is groot. Veel groter dan Groningen en Amsterdam.

Ik had thuis al uitgezocht hoe ik bij mijn universiteit kan komen met de metro. Het metrosysteem werkt goed hier. Ik moet 6 haltes reizen en 10 minuten lopen wil ik bij de universiteit aankomen. In totaal ben ik dan 25 minuten onderweg. Maar als je alles doet met de metro zie je niks van de stad, dus wilde ik ook veel lopen. Hierdoor zie je veel van de stad, leer je straatjes kennen en nieuwe routes naar huis. Daardoor voelde ik me ook veel sneller op me gemak want het is natuurlijk geweldig om precies te weten hoe je ergens moet komen in zo'n grote stad (handig ook).

Real Madrid 19-09-2015

Zaterdagmiddag naar Real Madrid geweest. Wat een ervaring. Een enorm stadion waar ruim 80.000 mensen in kunnen. Kaarten zijn duur, we betaalden €70 per persoon en dit waren een van de goedkoopste kaarten die beschikbaar waren. We hadden gelijk maar voor deze wedstrijd kaarten gekocht omdat de rest uitverkocht was of er werden kaarten aangeboden voor een veel duurdere vanaf prijs, zoiets als €250.

Real speelde tegen Granada en won met 1-0. Goede wedstrijd, veel kansen voor Real. Die kansen omzetten in goals lukte alleen niet.. Ronaldo werd kwaad en begon bijna het gras op te eten, hij had namelijk niet gescoord. Benzema scoorde voor Real. Granada moest de schade beperken, ze spelen namelijk tegen degradatie. Kwamen goed uit de hoek met counters en realiseerden goeie kansen, ze gingen alleen net naast of erover.. Pech. Alhoewel ik natuurlijk meer voor Real was, als je daar dan toch zit..

Zondag 20-09-2015 had ik een dakterras feest met mijn huisgenoten en nieuw gemaakte vrienden. Ongelofelijk, eind september en het is hier dagelijks gemiddeld 26 graden. Was een goed feest trouwens.

Morgen maar weer een nieuw verslag over afgelopen weekend..

1. Pa en ma:
    29 september 2015
    Hallo Mark,
    Wat een mooi reisverslag! Wat een verhaal. Je doet wel heel veel indrukken op he? En mooi dat er zoveel leuke mensen zijn.
    Ken je Madrid nu een beetje of is het veel te groot. Voel je je goed "thuis"in de big city. We wachten met smart op je nieuwe reisverslag.
    Groetjes en liefs,
    Nanno en Sari